vrijdag 3 juni 2011

diploma uitreiking wat een feest




Wat een feest bij the Night of the Proms afgelopen zondag, geweldig. Het gebeurde hier precies dezelfde manier als in The Royal Albert Hall in Londen, in een prachtige concertzaal. Heel anders dan wij gewend zijn in Rotterdam. Klassieke muziek in een modern jasje en andersom. We stonden er met R4L met de muffins en je raadt het nooit. In minder dan 10 minuten waren alle miffins uitverkocht. En allemaal gekocht door mooie chique gekleden witte Zuidafrikanen; alsof ze nooit een muffin hadden gehad. Eerlijkheid gebied mij te zeggen dat het er bijna 800 waren en geen 1000; voor volgend jaar kunnen we het dubbele zeker verkopen. Dus mooie opbrengst voor R4L. Wat mensen hier met muffins hebben; als er geen warm eten is gaan ze muffins eten. Moet zeggen dat de gemiddelde witte zuidafrikaan er goed en omvangrijk uitziet!

Deze week bezig geweest met het leeghalen van een vrijwilligershuis; we hebben nu nog 1 vrijwilligershuis, River Road.

Ik heb de musical vanuit de zaal gezien; had een vrijkaartje. Alle 18 avonden zijn uitverkocht en de kranten staan er vol van. Deze week nog te gaan en dan zit het erop. Weer tijd voor wat anders. Bij de musical is ook ieder avond een echt orkest.Vorige week stonden we met een groepje, toen ik opeens zei: Ik vind het zo leuk dat de konigin van Nederland er was en wat heeft ze genoten. Iedereen stond me verbaasd aan te kijken, want ze geloofden mij niet. Gisteravond komt er iemand naar me toe en zei: “ Goh, Janny iedereen praat erover. Wat leuk dat de koningin van Nederland hier was” . Het ging als een lopend vuurtje, geweldig.

Ik had me al erg verheugd op een optreden van Chris Chameleon in PE, maar helaas de kaarten waren iets sneller uitverkocht dan ik verwacht had. Jammer, maar goed hij komt dit jaar vast nog wel terug in PE. Dit even voor de fans van Chris en de nieuwe cd komt eraan.

Ik ben begonnen met Aquasporten vlak bij mij in de buurt. Mooi klein zwembad en heerlijk warm water, 33 graden dat is heel goed voor mij. Het wandelen hier lukt niet echt, dus zoek ik het maar binnen. Het gaat behoorlijk heftig en ik heb weer spieren gevoeld op plekken waarvan ik niet wist dat daar ook spieren zaten. En we moeten een badmuts op, ik stuur geen foto’s !!. Na afloop heerlijk in de stoomcabine, douchen en lekker voldaan naar huis.

Zoals ik al in de vorige blog schreef, komen Jacco en Mawethu, mijn huisgenoten naar Nederland. Ze logeren in de buurt want Jacco komt uit Dalfsen. Op 1 juli bezoeken ze De Wingerd tijdens het pleinfestijn en 2 juli de Vrije Evangelische Kerk aan de Grotestraat in Nijverdal. Er komen deze dag nog meer vrijwilligers voor informatie maar ook om elkaar te spreken natuurlijk. Voor R4L heb ik hier zuidafrikaanse armbandjes, oorbellen en sleutelhangers gekocht en bedoelt voor de verkoop. Dan is er ook een gedichtenbundel van Diana Ferrus, hier erg bekend. We hebben een filmpje gemaakt speciaal bedoelt voor deze dag.We laten zien waar ik werk, woon en ook de projecten in de townships uiteraard. Maar er zijn ook veel leuke en lekkere dingen te koop op het plein van de kerk zelf. Het is een echt verkooppraatje, maar het moet even; allemaal voor het goede doel.

Vandaag de uitreiking van de diploma’s van de jongeren die computerlessen hebben en Life skills, altijd een mooie, feestelijke dag. Ik ga foto’s maken en zal er een paar van op de blog zetten.

Net terug van de Graduation; het is net een bruiloft. Iedereen ziet er prachtig uit, er zijn lekkere hapjes en het is echt feest.Leuk dat jongerren er zo van kunnen genieten. En ze mogen trots zijn op zichzelf want ze hebben een hele prestatie geleverd.

Ik wens iedereen een fijn weekend met mooi weer, want dat maakt het nog leuker.

17 opmerkingen:

  1. Ha lieve Janny! Wat een geweldig verslag alweer! Het wordt vast een fijne dag dara in het zonnige Nijverdal, maar we zullen je wel missen! XXX Xio

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ha Janny,

    Wat een verhaal! Leuk hoor.
    Wij gaan zeker 2 juli naar de kerk. Nou ja, naar het plein voor de kerk dan.
    Zien we Xio ook weer eens ;)
    Jammer van CC maar hij is in ZA iets beroemder dan in NL.
    Liefs vanuit Nijverdal waar op dit moment weer de nachtmarkt is.
    Rinus en Anneke

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een zonnig verhaal op deze zonnige dag. Ik ben laatst naar de film Black Butterflys geweest, een mooie film over het leven van Ingrid Jonker. Nu dus Chris die haar gedichten zingt. Op zijn site kun je een liedje downloaden.

    Geniet van je weekeinde.

    Heel veel groet'n,

    Jan en Ada

    BeantwoordenVerwijderen
  4. hallo zus Janny,

    En toch wil ik een foto zien met badmuts,
    gr uut een zonnige vroomshoop

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hallo Janny,

    het heeft even geduurd,maar wat een mooi verhaal en zo uitvoerig.Leuk om te lezen. Leuke foto´s. Je zult wel blij zijn als de musical erop zit, maar toch ook leuk dat je het van de andere kant hebt kunnen zien en horen.Je hebt wel een hele leuke week achter de rug. Fijn dat het sporten zo goed ging. 2 Juli staat gereserveerd.
    Een heel fijn gezellig weekend gewenst. Dikke kus uit Bathmen, Wilma

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ha zus
    wat een week he wat ontzettend veel nieuws
    geweldig leuk maar de badmuts foto daar kijk ik naar uit net als onze andere zus nanja
    gr gerrie

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ha Janny, Weer een gezellig verhaal.
    Die spierpijn komt ook goed.
    Ook wij genieten van zonnige dagen.
    Een fijn weekend gewenst en dikke jus
    Hein en Hanneke

    BeantwoordenVerwijderen
  8. hallo Janny,

    wat fijn dat het goed met je gaat! wat goed dat je met zwemmen bent begonnen dat bewegen belangrijk is weet jij natuurlijk ook wel maar hebben ze daar een mooi zwembad? en ook ik ben benieuwd naar een foto met badmuts!!!
    ons vrije weekend zit er bijna op we hebben prachtig weer gehad en genoten van deze mooie zomerdag.

    nou groetjes maar weer
    van Bea uut Vroomshoop

    BeantwoordenVerwijderen
  9. hallo janny,
    je hebt weer leuke dingen gedaan,en zo te lezen vol enthousiasme.
    2 juli staat in de agenda en we gaan er zeker naartoe.
    Fijne zondag gewenst.
    groetjes,peter en nelleke.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hallo Janny,
    Wat een belevenissen, zelfs Beatrix wist je te strikken, tof, hier hoor ik je dit zeggen.Was het een leuke musical? Het juliweekend ben ik weg met IVN, helaas dus.Nou succes...badmuts.
    gr.Henk en Ria

    BeantwoordenVerwijderen
  11. He Xio,
    Zullen wij samen een leuke badmutsfoto photoshoppen? Met al de foto's die we al hebben moet dat vast en zeker lukken. En ik heb nog wel een leuke badmuts liggen met vrolijke bloemen.
    Op weg naar Nijverdal bespreken we wel even de details.
    Liefs,
    Johanna

    BeantwoordenVerwijderen
  12. He Xio en Johanna,
    Lijkt mij een strak plan!! Wij kijken er in Nijverdal vol verwachting naar uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ha ha, doen we!! :-D Sorry juf Janny :-P

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Waar blijft je badmuts???

    Liefs van Maureen

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Hoi Janny,
    Ik reageer wat laat, maar druk, druk he!
    Die Janny toch, zwemmen, ha, ha!
    Ik ben de verkoopspulletjes al weer aan het verzamelen voor de fancy fair
    Wel jammer dat je er zelf niet bij bent, maar een filmpje doet ook wel wat, denk ik
    Nou je geniet er wel weer van, van al die leuke dingen
    Veel plezier verder, groetjes Mineke

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Hoi Janny

    Wat een leuke blog weer.
    Op naar een nieuwe uitdaging na de musical.
    Gaat vast lukken.
    Fijne week gewenst en een dikke kus van
    Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Hahaha badmuts! Dus iedereen is maar op vakantie en Janny bikkelt maar door? Ben trots op je wat je daar allemaal doet. Keep on going juf janny. Kan er 2 july niet bij zijn, balen balen balen. Maar zo te lezen wordt het heel gezellig in Nijverdal hahah

    Liefs, Elske

    BeantwoordenVerwijderen