zondag 22 mei 2011

Verkiezingen in PE

16 e blog

Ik zit op dit moment tussen d ecoulissen te wachten en dus begin ik maar vast met mijn blog te typen, tot we weer in actie moeten komen.Je weet hoe dat werkt met theater, vooral veel wachten.

We zijn deze week druk bezig geweest met een Nieuwsbrief en dat kost heel veel tijd; maar mooi om te doen. Maar de brief is af en sinds zaterdag uur is de eerste Nieuwsbrief per mail verzonden. Die belangstelling heeft krijgt er 1 toegestuurd, maar laat het even weten.

De projecten in de townships lopen goed en binnenkort komen er weer een aantal vrijwilligers richting PE. Marieke is met vakantie en dat betekent dat we een taakverdeling hebben. Intussen hoor ik de mooie Oklahoma liederen op de achtergrond.

Eigenlijk zijn we al een beetje met de winter begonnen, maar het is de hele week al nog erg mooi weer en temp rond de 25 graden. Aan het eind van de middag koelt het af.

Een paar dagen later

Afgelopen woensdag, 18 mei, waren er de verkiezingen in Zuid Afrika en ik heb het gezien. Mensen, mensen , mensen die urenlang lang in de rij stonden om hun stem uit te kunnen brengen. Nederland kan jaloers zijn op zo’n grote opkomst. Geweldig om te zien en de menigte keek een btje vreemd, waarom maak je nu foto’s van zo’n lange rij? Dus dat heb ik uitgelegd en ze vonden het wel grappig.

In juni komen Jacco en Mawethu naar Nederland deels voor werk maar ook vakantie.

2 juli is er de jaarlijkse Fancy Fair bij de V.E.G> kerk in Nijverdal en de helft van de opbrengst gaat naar R4L. We zijn bezig een filmpje te maken, zodat iedereen kan zien waar ik woon, werk en en meer. Dit filmpje wordt op 2 juli gedraaid tijdens de Fancy Fair, vanaf 09.30 -14.00 uur. Jacco en Mawethu zijn deze dag op de Fancy Fair te vinden. Ik houd jullie op de hoogte.

Vandaag is het zondag en ben net uit de kerk. We gaan vanmiddag naar Night of the Proms om 1000 muffins te verkopen met alle vrijwilligers.De opbrengst is voor Ready for Life. Daarna mogen we het concert gratis bezoeken en vanavond uit eten. Dus een leuke zondag.

Een fijne week voor iedereen en tot de volgende blog.

8 opmerkingen:

  1. Nijverdal en R4L hand in hand dankzij onze Janny, jy is die beste,jy kry van my soete groete,jy weet ek is baie lief vir jou, lekker bly! XXX

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Janny

    Het lijkt bijna telepathie. Ik heb je net een mail gestuurd en tegelijk met het verzenden krijg ik een berichtje dat je iets op de web-log hebt gezet :)
    Leuke blog weer!!
    Jij ook een fijne zondag en een dikke kus en knuffel, Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Janny,

    De fancy fair staat al in de agenda. Ik denk dat het dit jaar heel druk gaat worden; iedereen wil vast het filmpje van jou zien. Wij in ieder geval wel.

    Heerlijk om een winter te hebben met 25 graden! Om jaloers op te worden. Hier zijn wij al blij met een zomer met 25 graden hoewel het de laatste tijd prima weer is.

    Uiteraard hebben wij belangstelling voor de nieuwsbrief.

    Liefs,
    Rinus en Anneke

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ha Janny,
    Ik ben ook weer spulletjes aan het verzamelen voor de fancy fair, dus de datum staat genoteerd
    Vanmorgen mooie dienst met Sonja, wat een kanjer is dat toch
    Nu betrekt het hier en er komt een enorme bui aan
    Wie heeft die 1000 muffins eigenlijk gemaakt?
    Nou groetjes maar weer
    Mineke

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Een zondag is tegenwoordig pas geslaagd wanneer we een mail uit Zuid-Afrika krijgen:)

    Is er, behalve tijdens de fancy fair, nog een andere gelegenheid om je filmpje te bekijken?

    Heel veel groet'n oet een regenachtig Nijverdal,

    Jan en Ada

    BeantwoordenVerwijderen
  6. ha die Janny,
    leuk om weer bijgepraat te zijn! volgens mij verveel je je niet?! Nog één weekje (Luut heeft nog wat klusjes) en dan stappen we in ons campertje om heerlijk een paar weken door Frankrijk te trekken. Eerst naar de Alpe d'Huez waar onze schoonzoon op 9 juni 4x op en neer wil tbv van het KW-fonds; we gaan hem samen met onze dochter en schát van een kleindochter Lieke aanmoedigen! Daarna op ons dooie gemak met z'n 2-tjes verder. Heb het goed daar en tot de volgende x!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hoi Janny,
    fijn om weer van alles over je werk te lezen! Dat filmpje moest je ook maar op Youtube zetten..., dan kan het door de hele wereld gezien worden! Ik zou dan bijvoorbeeld een link in mijn hyves en facebook kunnen zetten. Helaas zijn wij 2 juli nog met vakantie, dus de FancyFair gaat aan onze neus voorbij...
    Veel succes verder met alles wat je doet!
    Ik ga straks nog maar weer eens zwemmen....
    lieve groetjes, Kirsten

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Dag Janny,

    Wat geweldig dat jullie een filmpje maken voor de fancy fair. We zullen Jacco en Mawethu onze overheerlijke pannenkoeken laten proeven en er een oergezellige dag van maken zoals ieder jaar!

    liefs, Femi.

    BeantwoordenVerwijderen