maandag 21 maart 2011

Zomaar een vrije dag

Vandaag een vrije dag; alle scholen en kantoren zijn gesloten. Het is de Dag van de Mensenrechten en er is veel te doen in PE.

Vanmorgen heel vroeg aan een wandeltocht meegedaan die in het teken stond van de Mensenrechten. Alle activiteiten lopen hier vaak via de kerken en er komen dan ook veel mensen op af.

Deze week, donderdag, is er de Woman Expo, een dag georganiseerd door 2 stagiaires en geldt als studieopdracht. Er zijn vele stands en de vrouwen kunnen zich lekker laten verwennen met lekkere geurtjes. Ik ga deze week kleine muffins bakken, zo’n 400 ongeveer, ik bak echt nooit en ga het nu proberen. Maar ik heb deze week al geoefend met iemand, dus dat gaat helemaal lukken.

Ook hier zijn alle vrijwilligers weer bij aanwezig om hand-en spandiensten te verrichten. Het is ook goed om alle jongelui op deze manier tegen te komen, want het is echt een leuke groep. Vandaag vetrekken er weer een aantal en zijn we nog met 14 die in het vrijwilligershuis, twee, zitten.

Gisteravond maar weer eens braai gehad in het vrijwilligershuis. Wel gezellig hoor en blank en zwart door elkaar, altijd leuk om met deze mensen te kletsen. Deze week lekker bezig geweest op kantoor en begonnen met wat nieuwe dingen, daarover later meer.

Zaterdag aanstaande een dag voor weeskinderen, noem het een verwendag. Dit heb ik al een keer eerder gedaan toen ik voor de 1e keer was en erg leuk om te doen. Het mooie hier is dat kinderen echt alles leuk vinden om te doen. Het doorbreekt de dagelijkse sleur. Ze kunnen gaan zwemmen, op de motor een ritje maken, met de boot een tochtje maken en na afloop een lekkere braai. Ook hier gaat het ok zeker 200 kinderen en ze vinden het geweldig en ik ook trouwens.

Je ziet, er is altijd wel iets te doen als je dat wilt.

Fijn dat de lente er aankomt in Nederland, lekker koffiedrinken in de zon.

Ik wens jullie een goede week

Groet van Janny

9 opmerkingen:

  1. Mooi stukje juf Janny :-D
    Dikke kus uit Lentevol Nederland X Xio

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Een vrije dag? Als werkende heb je daar toch af en toe recht op:)
    De lente is gearriveerd en het is genieten van de zon en de blauwe luchten.
    Nog een paar weken en dan verblijven we op hetzelfde continent. We kijken er erg naar uit. Ook de rest van onze reizen voor dit jaar zijn geboekt, 't wordt een druk jaar.... maar goed, iemand moet het doen!

    Heel veel groeten,

    Jan en Ada

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Janny

    Heerlijk zo'n vrije dag en dan ook allemaal leuke dingen om te doen!!
    Wat wil een mens nog meer.
    Geniet ervan dan doen wij dat ook

    groetjes en veel liefs van Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Janny,

    Fijn om te horen dat je het zo naar je zin hebt. Ik wilde dat ik even om een hoekje jon kijken. Het lijkt me heerlijk om te doen wat jij doet en te merken dat er soms maar zo winig nodig is om kinderen een gelukkig moment te geven. Ik wens jou een goede week en geniet van die braais die je hebt.

    Emmy

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Elke keer als ik in het zwembad ben, denk ik: toch weer eens op je blog kijken. Dat heb ik dus ook nu weer gedaan..., leuk hoor om op deze manier een beetje met je mee te kunnen leven!
    Je hebt echt een heel ander leven nu, denk ik zo. de chloor-lucht zul je vast niet missen...
    heel veel succes met alles wat je doet!
    gr, ook van Egbert, Kirsten

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Lekker genieten van een vrije dag. Ook wij genieten van de zon en de eerste citroenvlinders.
    Wat een leuke dingen doe je allemaal en genieten met je mee.
    Dikke kus.Hein en Hanneke

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hé Janny,
    Klinkt weer goed en de foto's van die 1e verwendag staan nog op mijn netvlies.
    Dames 1 zijn door naar de finale en ik heb van mijn baas vrij gekregen om naar Italië te gaan om ze aan te moedigen.
    Foto van 't strand van PE gezien van CC.
    Kussss

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hoi Janny
    Ik merk wel dat je je nooit verveelt daar, altijd wat te doen.
    Fijn dat je het zo naar je zin hebt.
    Hier is het vandaag heel mooi weer.
    Volop zon en we hebben vanmorgen al buiten ontbeten. We waren ook wel aan lente toe na zo'n lange winter.
    Dikke knuffel van ons en tot de volgende keer.

    Wim en Marjo

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hallo Janny.
    Wat een belevenissen.We krijgen ook al zin om je wereld te bewonderen. Leuk dat je zo geniet van al het goede om je heen.We genieten van het voorjaar en alles wat daar bij hoort.
    gr. en xxx van Henk en Ria

    BeantwoordenVerwijderen