zondag 6 maart 2011

Bezoek langs de projecten

Het begint nu toch echt op gang te komen met mijn werk.

Er komen steeds meer taken bij en sinds gisteren ook een stukje boekhouding, werken met cijfers; niet echt mijn ding maar wel een uitdaging.

De vrijwilligers hebben het naar de zin op de projecten al loopt het soms niet zoals ze graag zouden willen zien. Men, de lokale mensen, neemt de tijd voor alles maar bedenk wel dat wachten soms ook zin heeft. Er komt altijd wel iemand naar je toe lopen in de townships voor een praatje. Vorige week vrijdag waren we uitgenodigd om op een Golden Oldies avond te komen in de townships, erg gezellig en veel gedanst.

Deze week alle projecten langs geweest waar onze vrijwilliggers en stagiaires aan het werk. Belangstelling tonen hoe ze het doen en je laten zien; dat wordt gewaardeerd. Sinds kort bestaat er een ‘reading class’ , leesklas voor kinderen die wel op school zitten maar wat extra leeslessen nodig hebben. Er zaten 6 kinderen in de groep op 2 vrijwilligers, dat laatste is te weinig. De kinderen zijn niet geconcentreerd en vaak vallen ze in slaap tijdens de les. Niet omdat het saai is, maar domweg omdat ze slaap tekort komen. Kinderen liggen vaak bij de broers en zussen en soms ouders in bed en dan kom je niet tot rust, als ze al een bed hebben. Ze zijn snel afgeleid en als je dan ook nog ADHD hebt dan weet je het wel.

Donderdag verjaardag van mijn huisgenoot en s’avonds lekker gegeten bij een leuk restaurant aan het strand en gisteravond de verjaardag…………dus een braai.

Met heel, heel veel vlees en salades met veel sauzen; het komt je echt de neusgaten uit. Maar het was gezellig en eten wordt ook gezien als een social gebeuren, dus erg belangrijk. Vandaag een lekker dagje en ga zo naar het strand een eind lopen in mijn korte broek en hemdje. Als jullie dat ook gaan doen vergeet je jas en handschoenen niet!!

Sinds deze week kan ik ook thuis skypen, ik heb een dongel gekocht. Schaam je niet als je niet weet wat een dongel is. Had er nooit van gehoord, kan in ieder geval skypen en dat is wel erg fijn.

Hierbij nog mijn adres:

4 The Heads

Gladstonestreet

6001 South End

Port Elizabeth

South Africa

Een fijne week voor jullie allen en een warme groet

Janny

3 opmerkingen:

  1. Hee Janny,

    Wij hebben ook een heerlijk zonnetje die zijn best doet om door de ramen heen te schijnen. Een warme jas is buiten nog steeds nodig maar de lente komt er aan. Heerlijk, we hebben het verdiend, vind ik.
    De dongel is een briljante uitvinding en geeft iedereen met een computer internet. Fantastisch.
    Ik ga zo richting Oostenrijk.

    Nog een fijne zondag!

    Jan en Ada

    BeantwoordenVerwijderen
  2. hoi Janny

    Gisteravond was mijn beltegoed er in no-time door maar ik vond het super om je stem weer te horen.
    Stef en ik hebben net in het bos gewandeld en het was er heerlijk!!!!
    In de zon kon de jas uit.
    Nu ga ik lekker schilderen.
    Jij ook nog een fijne zondag en tot de volgende keer:)

    Stef en Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Tja je hebt luxe paarden en...
    Ik was dus aan het werk en kon niet lekker in het zonnetje lopen.
    Maar er was wel de eerste wedstrijd van de halve finale van de LEN trophy tegen Moskou. "Onze" dames hebben gewonnen met 12-5! Dus ook in het bad scheen de zon.
    Het klinkt super bij jou! Echt genieten dus. En ach, dat Afrika gevoel ken je ondertussen en geduld heb je de vorige keer al gekweekt.

    Rinus en Anneke

    BeantwoordenVerwijderen