maandag 14 februari 2011

Eindelijk in Zuid Afrika

De eerste werkweek in Port Elizabeth

Eindelijk is het dan zover; op 3 februari vertrek ik naar Port Elizabeth en word uitgezwaaid door de zussen die me naar Dusseldorf brengen.

Na een goede vlucht zet ik op vrijdag 4 februari mijn voeten op Zuid-Afrikaanse bodem en word afgehaald van het vliegveld. Goed gevoel te weten dat je welkom bent en mensen het fijn vinden dat je komt.

Snel naar het nieuwe huis, ben zo benieuwd hoe het eruit ziet. Het is zonder te overdrijven nog leuker dan ik dacht met uitzicht op de haven, een klein tuintje erbij; kortom heel gerieflijk en hier kom ik mijn tijd helemaal door. We delen het appartement met zijn drieën.

De rest van de dag en de zaterdag een beetje relaxen; lekker koffie drinken, kijken naar een auto voor mij en wat kleine dingen gekocht. Auto’s genoeg, maar welke moet het worden? Ik heb een deskundige bij me, dus dat gaat goed komen. Ik slaap verder een gat in de dag en dat heb ik wel nodig; even bijtanken en rustig worden in mijn hoofd.

Op zondag naar de kerk, wandelen langs het strand en met je voeten door het warme water lopen. De dag verder met M. doorgebracht, lekker bijgekletst en als echte vrouwen de laatste roddels doorgenomen.

Ik begin maandag met het werk; best wel spannend, uiteindelijk begin je niet iedere dag met een nieuwe baan. Het is druk met vrijwilligers en stagiaires en ’s middags halen we 2 jonge vrijwilligers van het vliegveld en brengen ze naar het vrijwilligershuis.
Dinsdag is een introductie voor 3 jongelui, de do’s en de dont’s worden doorgenomen en daarna beginnen we met de townshiptour. Het is de bedoeling dat ik dit binnenkort allemaal alleen ga doen.

De rest van de week veel vragen en goed luisteren en alles op me in laten werken. In veel auto’s gekeken, gereden en uiteindelijk een gekocht en vanaf volgende week……tour ik in mijn eigen auto door PE.

Het kan zijn dat er soms geen internet is, zoals nu, en bellen is nog erg lastig. Maar dat komt allemaal goed, maar graag wat geduld. Ik probeer al vanaf zondag mijn blog te plaatsen, maar ik hoop dat het vandaag gaat lukken.

Kortom al veel geleerd deze week en gedaan; zelfs het kantoor is al helemaal heringericht. Benieuwt wat deze week zal brengen en ook voor jullie natuurlijk.

Een goede week en een hartelijke groet van
Janny

8 opmerkingen:

  1. Hoi Janny

    Wat fijn dat je het naar je zin hebt.
    Een nieuwe baan, huis, auto etc., natuurlijk heb je tijd nodig om alles op een rijtje te zetten.
    Lekker op zijn tijd relaxen lijkt mij een dapper plan:)

    Het niet altijd hebben van internet en telefoon kan lastig zijn, maar er zijn ergere dingen.

    Weet dat we aan je denken.

    dikke kus van Stef en Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Haalo Janny,

    Fijn dat je goed bent aangekomen in PE.
    Ja allemaal nieuwe dingen en indrukken weer natuurlijk.
    Maar we zien je al toeren met je autootje door PE.
    We hopen dat je een fijne tijd tegemoet gaat, maar dat zal vast wel lukken.

    A.s. zaterdag vertrekken wij voor onze vakantie naar India. We zijn benieuwd en nieuwsgierig naar dit land.

    Je hoort wel van ons t.z.t.

    Hartelijke greot Jaap en Hanny

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hee Janny,

    Leuk! Je eerste blog. Links rijden in je nieuwe auto, nieuwe woonomgeving, je huis delen met 2 mannen, nieuwe baan; wat een indrukken! We beleven het allemaal graag met je mee.

    Heel veel groeten uit een somber en grieperig Nijverdal.

    Jan en Ada

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Janny,
    Fijn dat je eindelijk in Port Elizabeth bent.
    Zoals ook de vorige keer, zal jij ook nu je weg wel vinden. We gaan je zeker volgen op je blog.

    Groeten Gerrie en Bennie

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hey Janny,

    Hier Nijverdal mailing....met somber en grijzig februari weer.
    Jaloers op je zonnige bericht.
    Geniet van de nieuwe mensen en je nieuwe woonomgeving.
    Niet te hard scheuren in your new car, wens je dan ook vele veilige kilometers toe.

    Groeten uut Nijverdal
    Roy xx

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Goedenmorgen Janny,

    ik las je eerste belevenissen en wens je een goede tijd toe in het voor ons verre zuiden.

    vr.gr.

    Richard Lucas

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hallo Janny,

    leuk je eerste bericht uit PE. Fijn dat je het naar de zin hebt en dat je woonplek zo'n fijne plek is. Geniet lekker van alles, we wensen je in ieder geval een supertijd toe en leven mee.
    dikke kus Henk en Wilma

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hey Janny,

    Vanuit een zonnig Nijverdal (jaja het is hier heel even zonnig)groeten wij u...
    Fijn dat je mannen je zo goed hebben opgevangen en ik hoorde dat je nog niet al te hard hoeft te werken. Houden zo! Het is Afrika hè :)
    Wees zunig op je nieuwe auto dus kijk uit voor scheurende vrouwen.

    Liefs

    BeantwoordenVerwijderen